Wspólnota akademicka. Próba redefinicji

Autor

  • Aleksander Kobylarek Instytut Pedagogiki, Uniwerystet Wrocławski, ul Dawida 1/3, 50-523 Wrocław, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2018.11.14

Słowa kluczowe:

Feudalizm akademicki;, przemoc symboliczna, filozofia nauki, komunikacja naukowa, doktorant

Abstrakt

Artykuł postuluje odbudowę wspólnoty akademickiej w oparciu o jasno określone kryteria oceny pracy naukowej oraz stanowienie relacji na każdym poziomie w oparciu o wzajemny szacunek. Autor koncentruje się na szacunku jako zasadzie naczelnej, przenikającej działalność społeczności uczonych. Przejawiać się on musi przede wszystkim w odpowiednio kształtowanej komunikacji oraz efektywnej współpracy. Szczególna uwaga autora jest skoncentrowana na młodych adeptach nauki, którzy najbardziej doświadczają feudalnych stosunków władzy i przemocy symbolicznej.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Biogram autora

Aleksander Kobylarek - Instytut Pedagogiki, Uniwerystet Wrocławski, ul Dawida 1/3, 50-523 Wrocław, Polska

PhD in humanities, assistant professor at the University of Wrocław (Poland) in Departament of Pedagogy, manager of the University of the Third Age in the University of Wrocław up to 2016, author of more than 100 scientific publications, including articles, books, chapters, editor-in-chief of international scientific "Journal of Education Culture and Society" and "Ogrody Nauk i Sztuk (Gardens of Science and Arts).

Pobrania

Opublikowane

2018-07-22

Jak cytować

[1]
Kobylarek, A. 2018. Wspólnota akademicka. Próba redefinicji. Ogrody Nauk i Sztuk. 8, (lip. 2018), 11–14. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2018.11.14.

Numer

Dział

Artykuł wprowadzający