Talenty naukowe. Próba kategoryzacji karier młodych uczonych

  • Aleksander Kobylarek Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski, ul. Dawida 1/3, 50-527 Wrocław
Słowa kluczowe: standardy uprawiania nauki, talenty naukowe, wsparcie studenta, studia doktoranckie, doktorant, student, doktorat

Abstrakt

Studenci nie mają rozeznania w możliwościach i ograniczeniach karier naukowych. Zderzenie z twardą rzeczywistością akademicką, gdzie obowiązuje specyficzna kultura organizacyjna i ograniczone możliwości rozwojowe, stają się przyczyną pierwszych rozczarowań i rezygnacji. Porzucanie karier naukowych przez młodych badaczy pogłębia lukę pokoleniową w polskiej nauce. Gruntownego przekształcenia wymaga nie tylko system organizacyjny,  ale przede wszystkim kultura akademicka. Ważna jest orientacja na światowe standardy uprawiania nauki.

Biogram autora

Aleksander Kobylarek, Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski, ul. Dawida 1/3, 50-527 Wrocław

adiunkt

zainteresowania naukowe: szkolnictwo wyższe, edukacja dorosłych, nowe technologie w edukacji

Opublikowane
2017-03-14
Jak cytować
[1]
Kobylarek, A. 2017. Talenty naukowe. Próba kategoryzacji karier młodych uczonych. Ogrody Nauk i Sztuk. 6, 6 (mar. 2017), 11-14.
Dział
Artykuł wprowadzający