Talenty naukowe. Próba kategoryzacji karier młodych uczonych

Autor

  • Aleksander Kobylarek Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski, ul. Dawida 1/3, 50-527 Wrocław

Słowa kluczowe:

standardy uprawiania nauki, talenty naukowe, wsparcie studenta, studia doktoranckie, doktorant, student, doktorat

Abstrakt

Studenci nie mają rozeznania w możliwościach i ograniczeniach karier naukowych. Zderzenie z twardą rzeczywistością akademicką, gdzie obowiązuje specyficzna kultura organizacyjna i ograniczone możliwości rozwojowe, stają się przyczyną pierwszych rozczarowań i rezygnacji. Porzucanie karier naukowych przez młodych badaczy pogłębia lukę pokoleniową w polskiej nauce. Gruntownego przekształcenia wymaga nie tylko system organizacyjny,  ale przede wszystkim kultura akademicka. Ważna jest orientacja na światowe standardy uprawiania nauki.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Biogram autora

Aleksander Kobylarek - Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Wrocławski, ul. Dawida 1/3, 50-527 Wrocław

adiunkt

zainteresowania naukowe: szkolnictwo wyższe, edukacja dorosłych, nowe technologie w edukacji

Pobrania

Opublikowane

2017-03-14

Jak cytować

[1]
Kobylarek, A. 2017. Talenty naukowe. Próba kategoryzacji karier młodych uczonych. Ogrody Nauk i Sztuk. 6, 6 (mar. 2017), 11–14.

Numer

Dział

Artykuł wprowadzający