Odejścia i niedostatek. Pedagogika zaniku
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2023.7.9Słowa kluczowe:
priorytety edukacji, społeczeństwo zmęczenia, doktoranci, transgresja, absencjaAbstrakt
Artykuł podejmuje problem rezygnacji z pracy naukowej, niedostatku młodych adeptów pedagogiki i ucieczki specjalistów od edukacji. Oprócz typowych barier, utrudniających wejście do świata nauki, ujawnione zostały 3 grupy czynników zniechęcające do rozwijania pedagogiki i pracy w edukacji: ekonomiczne, ideologiczne i psychologiczne (przede wszystkim zmęczenie).
##plugins.generic.usageStats.downloads##
Bibliografia
Han, B.-C. (2022). Społeczeństwo zmęczenia i inne eseje. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Jashapara, A. (2004). Knowledge Management: An Integrated Approach. Essex : Pearson Education.
Kobylarek, A. (2019). Education in the post-scientific culture. Journal of Education Culture and Society, 10(1), pp. 5-13.
Kozielecki, J. (2000). Koncepcje psychologiczne człowieka. [The psychological concept of man]. Warszawa: Żak.
Wieteska, M. (2014). Wczesna dorosłość w ponowoczesności. Odraczanie autonomii w kontekście zamieszkiwania z rodziną pochodzenia. Ogrody Nauk i Sztuk, 368-377.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Aleksander Kobylarek
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.