Education in time of plague. University case

Authors

  • Aleksander Kobylarek University of Wrocław, Institute of Pedagogy, ul. Dawida 1/3

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2020.7.13

Keywords:

uniwersytet humboldtowski, pandemia, COVID-19, feudalizm akademicki, dydaktyka akademicka, społeczeństwo sieciowe, kształcenie zdalne

Abstract

This essay brings together and systemizes remarks on the effect of the Coronavirus pandemic on work at Polish educational institutions. Using his own experience, media reports and initial less systemized scientific analysis, the author attempts to gather together the most important effects and analyse a different type of weakness in the system which the pandemic has exposed. As the background to specific problems in the field of academic learning, the author points to the organizational problems and educational challenges which Polish educational institutions are currently facing. The article contains proposals for change, as well as indicting those areas of the institution’s activities which will require special attention in the future.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Aleksander Kobylarek, University of Wrocław, Institute of Pedagogy, ul. Dawida 1/3

PhD in humanities, assistant professor at the University of Wrocław (Poland) in Departament of Pedagogy, manager of the University of the Third Age in the University of Wrocław up to 2016, author of more than 100 scientific publications, including articles, books, chapters, editor-in-chief of international scientific "Journal of Education Culture and Society" and "Ogrody Nauk i Sztuk (Gardens of Science and Arts).

References

Błaszczyński, K. (2013). Zmierzch bogów – o zasadności likwidacji habilitacji i profesury w Polsce i krajach europejskich [The twilight of the Gods – on the validity of the abolition of habilitation and professorships in Poland and European countries]. Ogrody Nauk i Sztuk(3), pp. 54-63.

Goćkowski, J. (1998). Grupy ethosowe świata ludzi nauki [Ethical groups in the world of academic staff]. In J. Baradziej, & J. Goćkowski, Rozważania o tradycji i ethosie [Reflections on tradition and ethics] (pp. 301-325). Kraków: Baran i Suszyński.

Jashapara, A. (2004). Knowledge Management: An Integrated Approach. Essex : Pearson Education.

Jaskólska, J. (2018). Kształtowanie wizerunku uczelni w otoczeniu międzynarodowym. Marketing i Rynek(12), strony 199-212.

Kaliszewska-Czeremska, K., & Matejczuk, J. (2013). E-LEARNING JAKO NOWE ŚRODOWISKO EDUKACJI:SPOTKANIE UCZNIA I NAUCZYCIELA. Studia Edukacyjne(27), strony 219-236.

Kobylarek, A. (2015). The Internet as a new chance for academic communities. Journal of Education Culture and Society (1), pp. 5-8.

Kobylarek, A. (2016). Uniwersytet wobec konieczności paradygmatycznej zmiany. Wrocław: Argi Druk.

Kobylarek, A. (2017). Scientific communication. Journal of Education Culture and Society, pp. 5-8.

Lasinska, K. (2013). Social Capial in Eastern Europe. Poland an Exception? Cham: Springer International.

Moher, D., Bouter, L., Kleinert, S., Glasziou, P., Sham, M. H., Barbour, V., . . . Dirnagl, U. (2020, 07 16). The Hong Kong Principles for assessing researchers: Fostering research integrity. Pobrano z lokalizacji Plos Biology: https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.3000737

Płuciennik, J. (2020, 07 17). Szkiełko i oko. Pobrano z lokalizacji jaroslawpluciennik.com: https://jaroslawpluciennik.com/2020/07/17/szkielko-i-oko/?fbclid=IwAR0kGh-Hg2rfYI9JAzEKKTU0a-jGsMAIvtpLU59m7YlTw_kCRanWYDhTON4

Pyżalski, J., & Poleszak, W. (2020). Relacje przede wszystkim- nawet jeśli obecnie jedynie zapośredniczone. W J. Pyżalski (red.). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Warszawa: EduAkcja.

Skarżyński, S. (2020). Uniwersytet w Cambridge zamyka drzwi. Do lata 2021 r. zajęcia będą online. Pobrano z lokalizacji wyborcza.pl: https://wyborcza.pl/7,75399,25960420,uniwersytet-w-cambridge-zamyka-drzwi-do-lata-2021-r-zajecia.html

Published

2020-07-25

How to Cite

[1]
Kobylarek, A. 2020. Education in time of plague. University case. Gardens of Science and Arts. 10, (Jul. 2020), 7–13. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2020.7.13.