Education in time of plague. University case
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2020.7.13Keywords:
uniwersytet humboldtowski, pandemia, COVID-19, feudalizm akademicki, dydaktyka akademicka, społeczeństwo sieciowe, kształcenie zdalneAbstract
This essay brings together and systemizes remarks on the effect of the Coronavirus pandemic on work at Polish educational institutions. Using his own experience, media reports and initial less systemized scientific analysis, the author attempts to gather together the most important effects and analyse a different type of weakness in the system which the pandemic has exposed. As the background to specific problems in the field of academic learning, the author points to the organizational problems and educational challenges which Polish educational institutions are currently facing. The article contains proposals for change, as well as indicting those areas of the institution’s activities which will require special attention in the future.
Downloads
References
Błaszczyński, K. (2013). Zmierzch bogów – o zasadności likwidacji habilitacji i profesury w Polsce i krajach europejskich [The twilight of the Gods – on the validity of the abolition of habilitation and professorships in Poland and European countries]. Ogrody Nauk i Sztuk(3), pp. 54-63.
Goćkowski, J. (1998). Grupy ethosowe świata ludzi nauki [Ethical groups in the world of academic staff]. In J. Baradziej, & J. Goćkowski, Rozważania o tradycji i ethosie [Reflections on tradition and ethics] (pp. 301-325). Kraków: Baran i Suszyński.
Jashapara, A. (2004). Knowledge Management: An Integrated Approach. Essex : Pearson Education.
Jaskólska, J. (2018). Kształtowanie wizerunku uczelni w otoczeniu międzynarodowym. Marketing i Rynek(12), strony 199-212.
Kaliszewska-Czeremska, K., & Matejczuk, J. (2013). E-LEARNING JAKO NOWE ŚRODOWISKO EDUKACJI:SPOTKANIE UCZNIA I NAUCZYCIELA. Studia Edukacyjne(27), strony 219-236.
Kobylarek, A. (2015). The Internet as a new chance for academic communities. Journal of Education Culture and Society (1), pp. 5-8.
Kobylarek, A. (2016). Uniwersytet wobec konieczności paradygmatycznej zmiany. Wrocław: Argi Druk.
Kobylarek, A. (2017). Scientific communication. Journal of Education Culture and Society, pp. 5-8.
Lasinska, K. (2013). Social Capial in Eastern Europe. Poland an Exception? Cham: Springer International.
Moher, D., Bouter, L., Kleinert, S., Glasziou, P., Sham, M. H., Barbour, V., . . . Dirnagl, U. (2020, 07 16). The Hong Kong Principles for assessing researchers: Fostering research integrity. Pobrano z lokalizacji Plos Biology: https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.3000737
Płuciennik, J. (2020, 07 17). Szkiełko i oko. Pobrano z lokalizacji jaroslawpluciennik.com: https://jaroslawpluciennik.com/2020/07/17/szkielko-i-oko/?fbclid=IwAR0kGh-Hg2rfYI9JAzEKKTU0a-jGsMAIvtpLU59m7YlTw_kCRanWYDhTON4
Pyżalski, J., & Poleszak, W. (2020). Relacje przede wszystkim- nawet jeśli obecnie jedynie zapośredniczone. W J. Pyżalski (red.). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Warszawa: EduAkcja.
Skarżyński, S. (2020). Uniwersytet w Cambridge zamyka drzwi. Do lata 2021 r. zajęcia będą online. Pobrano z lokalizacji wyborcza.pl: https://wyborcza.pl/7,75399,25960420,uniwersytet-w-cambridge-zamyka-drzwi-do-lata-2021-r-zajecia.html