Osoba z niepełnosprawnością w świadomości uczniów klas szóstych
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2015.285.296Abstrakt
Stereotypy wywierają wpływ na funkcjonowanie grup stanowiących mniejszość. Dorośli klasyfikują osoby z niepełnosprawnościami jako oddzielną grupę, przypisując jej negatywne cechy, takie jak: bezradność, trudności z ekspresją emocji, zależność od innych czy izolowanie się. Powszechnie uważa się osoby z ograniczeniem sprawności jako nieszczęśliwe. Przeprowadzone przez autorkę badania na grupie uczniów klas szóstych mają odpowiedzieć na pytanie: Czy ten sposób postrzegania dotyczy również dzieci wchodzących w okres dojrzewania? Głównym problemem artykułu jest obraz osoby z niepełnosprawnością.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2020-02-05
Jak cytować
[1]
Przybyszewska, D. 2020. Osoba z niepełnosprawnością w świadomości uczniów klas szóstych. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 285–296. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.285.296.
Numer
Dział
DOŚWIADCZENIE