Osoba z niepełnosprawnością w świadomości uczniów klas szóstych
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2015.285.296Abstract
Stereotypy wywierają wpływ na funkcjonowanie grup stanowiących mniejszość. Dorośli klasyfikują osoby z niepełnosprawnościami jako oddzielną grupę, przypisując jej negatywne cechy, takie jak: bezradność, trudności z ekspresją emocji, zależność od innych czy izolowanie się. Powszechnie uważa się osoby z ograniczeniem sprawności jako nieszczęśliwe. Przeprowadzone przez autorkę badania na grupie uczniów klas szóstych mają odpowiedzieć na pytanie: Czy ten sposób postrzegania dotyczy również dzieci wchodzących w okres dojrzewania? Głównym problemem artykułu jest obraz osoby z niepełnosprawnością.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-02-05
How to Cite
[1]
Przybyszewska, D. 2020. Osoba z niepełnosprawnością w świadomości uczniów klas szóstych. Gardens of Science and Arts. 5, 5 (Feb. 2020), 285–296. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.285.296.
Issue
Section
DOŚWIADCZENIE