Konsekwencje globalistycznego modelu nauki
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2014.13.22Abstract
Celem niniejszego artykułu jest opis i wyjaśnienie idei globalistycznej nauki oraz stosunkowo nowego zjawiska jakim jest globalna nauka. Następnie opis i wyjaśnienie procesu implementacji oraz ukonstytuowania się globalistycznej idei nauki oraz globalnego modelu nauki (GMN) w Polsce i na świecie. Opis uzupełniony jest o konsekwencje dominacji GMN dla funkcjonowania polskiego szkolnictwa wyższego. Ostatnim celem jest opis i wyjaśnienie procesu stratyfi kacji uczonych w skali lokalnej oraz globalnej. Narracja artykułu osadzona będzie na tle teoretycznym paradygmatu strukturalnego funkcjonalizmu oraz teorii konfliktu.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-02-09
How to Cite
[1]
Błaszczyński, K. 2020. Konsekwencje globalistycznego modelu nauki. Gardens of Science and Arts. 4, 4 (Feb. 2020), 13–22. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.13.22.
Issue
Section
ETYKA