Człowiek starszy a edukacja – realizacja potrzeb samodoskonalenia i samokształcenia na przykładzie Dębickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku

Autor

  • Joanna Garbulińska Akademia Ignatianum w Krakowie, ul. Mikołaja Kopernika 26, Kraków

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.378.383

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie Uniwersytetu Trzeciego Wieku jako miejsca sprzyjającego samorealizacji i samorozwojowi seniorów. Stanowi próbę ukazania aktywności współczesnych osób starszych. Artykuł jest oparty przede wszystkim na doświadczeniach w pracy ze słuchaczami Dębickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku i wywiadach „na poły skategoryzowanych”, realizowanych na dwudziestopięcioosobowej grupie seniorów. Głównym celem badań było uzyskanie informacji na temat tego, jak sami zainteresowani postrzegają Uniwersytet Trzeciego Wieku w kontekście własnego rozwoju.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-14

Jak cytować

[1]
Garbulińska, J. 2020. Człowiek starszy a edukacja – realizacja potrzeb samodoskonalenia i samokształcenia na przykładzie Dębickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 378–383. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.378.383.