Osoba z niepełnosprawnością w świadomości uczniów klas szóstych

Autor

  • Dominika Przybyszewska Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.285.296

Abstrakt

Stereotypy wywierają wpływ na funkcjonowanie grup stanowiących mniejszość. Dorośli klasyfikują osoby z niepełnosprawnościami jako oddzielną grupę, przypisując jej negatywne cechy, takie jak: bezradność, trudności z ekspresją emocji, zależność od innych czy izolowanie się. Powszechnie uważa się osoby z ograniczeniem sprawności jako nieszczęśliwe. Przeprowadzone przez autorkę badania na grupie uczniów klas szóstych mają odpowiedzieć na pytanie: Czy ten sposób postrzegania dotyczy również dzieci wchodzących w okres dojrzewania? Głównym problemem artykułu jest obraz osoby z niepełnosprawnością.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-05

Jak cytować

[1]
Przybyszewska, D. 2020. Osoba z niepełnosprawnością w świadomości uczniów klas szóstych. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 285–296. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.285.296.

Numer

Dział

DOŚWIADCZENIE