Wiedza dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu dziedzictwa kulturowego regionu

Autor

  • Urszula Anna Dworska- Kaczmarczyk Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Pedagogiczny, ul. Romana Ingardena 4, 30-060 Kraków

Słowa kluczowe:

edukacja regionalna, dziedzictwo kulturowe regionu, Mała Ojczyzna, dziecko w wieku przedszkolnym, edukacja regionalna w przedszkolu

Abstrakt

Teza. Współcześnie zwracamy się ku edukacji małego dziecka mającej na celu rozbudzenie
wśród najmłodszych poczucia przynależności do Małej Ojczyzny.
Cel artykułu. Głównym celem artykułu jest przedstawienie analizy wyników
przeprowadzonych badań dotyczących znajomości dziedzictwa kulturowego regionu
wśród dzieci 3, 4 i 5-letnich.
Metoda. Problem badań został zawarty w następującym pytaniu: Jaka jest wiedza
dzieci 3, 4 i 5-letnich na temat dziedzictwa kulturowego regionu? Metodę moich badań stanowił
sondaż diagnostyczny. Jako technikę badań zastosowano test obrazkowy. Badania
przeprowadzono w jednym z przedszkoli na terenie Podhala.
Wyniki i wnioski. Analiza zgromadzonego materiału badawczego potwierdza
konieczność realizowania w placówkach wychowania przedszkolnego zagadnień
mających na celu rozbudzanie poczucia tożsamości regionalnej.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Biogram autora

Urszula Anna Dworska- Kaczmarczyk - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Pedagogiczny, ul. Romana Ingardena 4, 30-060 Kraków

doktorantka

Pobrania

Opublikowane

2017-07-16

Jak cytować

[1]
Dworska- Kaczmarczyk, U.A. 2017. Wiedza dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu dziedzictwa kulturowego regionu. Ogrody Nauk i Sztuk. 7, 7 (lip. 2017), 195–201.

Numer

Dział

DOŚWIADCZENIE