Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń

Authors

  • Aleksandra Antonik Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372

Abstract

Aktualnym światowym standardem i celem reform w zakresie edukacji osób o specjalnych potrzebach, wyznaczanym przez międzynarodowe organizacje takie jak UNESCO, jest umożliwianie im korzystania z wysokiej jakości kształcenia w ramach szkół rejonowych. Celem artykułu jest naświetlenie podstawowych różnic pomiędzy edukacją włączającą a integracyjną, która często jest błędnie utożsamiana z tą pierwszą, pozostającą bliżej form segregacyjnych. Analiza przeprowadzona została w oparciu o akty prawne regulujące kształt –  aspirującego do miana włączającego – polskiego systemu edukacyjnego.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-02-07

How to Cite

[1]
Antonik, A. 2020. Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń. Gardens of Science and Arts. 5, 5 (Feb. 2020), 367–372. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372.