Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372Abstract
Aktualnym światowym standardem i celem reform w zakresie edukacji osób o specjalnych potrzebach, wyznaczanym przez międzynarodowe organizacje takie jak UNESCO, jest umożliwianie im korzystania z wysokiej jakości kształcenia w ramach szkół rejonowych. Celem artykułu jest naświetlenie podstawowych różnic pomiędzy edukacją włączającą a integracyjną, która często jest błędnie utożsamiana z tą pierwszą, pozostającą bliżej form segregacyjnych. Analiza przeprowadzona została w oparciu o akty prawne regulujące kształt – aspirującego do miana włączającego – polskiego systemu edukacyjnego.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-02-07
How to Cite
[1]
Antonik, A. 2020. Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń. Gardens of Science and Arts. 5, 5 (Feb. 2020), 367–372. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372.
Issue
Section
DYNAMIKA