Miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej bolszewików (1917-1931)

Authors

  • Alina Sobol Instytut Europy Środkowo-Wschodniej Ul. Niecała 5, Lublin Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Aleje Racławickie 14, 20-950 Lublin

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.245.252

Abstract

W artykule określone zostało miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej władz bolszewickich. Ustalono przyczyny dążenia komunistów do gruntownego przebudowania systemu nauczania w Rosji bolszewickiej oraz metod wcielania w życie nowych ideologicznych wykładni. W artykule tym przeanalizowano zmiany w obrębie sposobu postrzegania i przedstawiania historii, tematów podejmowanych przez badaczy, jak i samej formy narracji historycznej.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2020-02-05

How to Cite

[1]
Sobol, A. 2020. Miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej bolszewików (1917-1931). Gardens of Science and Arts. 5, 5 (Feb. 2020), 245–252. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.245.252.