Knowledge management in the Independent Students' Union

Authors

  • Gabriela Supernak Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytet Wrocławski, ul. J. Wł. Dawida 1, 50-527 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2024.103.114

Keywords:

NZS, Niezależne Zrzeszenie Studentów, organizacja studencka, przekazywanie wiedzy

Abstract

Aim. This article aims to show how knowledge is transferred and managed in the Independent Students' Union.

Methods. Described in the article, Ba Nonaki's model of knowledge conversion is shown using the example of an activity in a NZS student organisation. The flow of information at each step illustrates the transfer of knowledge. It is an innovative record of what works on a daily basis, framed in words and concepts. In order to better understand the functioning of the Independent Students' Union, the history of its creation was presented as an introduction to the organisation's activities and structure.

Results. Knowledge management is an important aspect of a rapidly developing world. Describing knowledge transfer issues in the NZS will provide an opportunity to look at them and analyse the flow of knowledge in the organisation.

Conclusions. This article presents a process of knowledge transfer that has not been written down so far. It happens in every cell of the Independent Students' Union. Communicating what many students who are in the organisation face on a daily basis can help to introduce innovative solutions to improve the way knowledge is stored and transferred.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Gabriela Supernak, Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytet Wrocławski, ul. J. Wł. Dawida 1, 50-527 Wrocław

Studentka pedagogiki na specjalności Edukacja Dorosłych i Marketing Społeczny. Aktywna działaczka Niezależnego Zrzeszenia Studentów, koordynowała m.in. studencki program stypendialny Studencki Nobel 2023.

References

Chmielewska-Muciek, Dorota. (2013) Geneza koncepcji zarządzania wiedzą, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H, Oeconomia, 47/2, 35-44

Jashapara, A. (2006), Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Fazlagić, J. (2014), Innowacyjne zarządzanie wiedzą. Difin

Karaś, E. & Piasecka-Głuszak, A., (2013), Zarządzanie wiedzą – dlaczego tak ważne?, Nauki o zarządzaniu, 4(17), 45-60

Kozłowski, T. (2022), Młoda „Solidarność” https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/niezalezne-zrzeszenie-s/74429,Mloda-Solidarnosc.html

Koźmiński, A. (2012), Zarządzanie wiedzą, Oficyna

Michał, (2013, 17 grudnia), Historia, Niezależne Zrzeszenie Studentów Szkoły Głównej Handlowej, https://nzssgh.pl/2013/12/17/historia/

Mikuła, B. (2007). Od strategicznego do operacyjnego zarządzania wiedzą. W K. Leja i A. Szuwarzyński (red.), Zarządzanie wiedzą. Wybrane problemy, praca zbiorowa. Politechnika Gdańska, s. 27-47

Sankowska, A. (2011), Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrz organizacyjna. Difin

Sztompka, P. (2007). Idea zaufania, Zaufanie fundament społeczeństwa. Znak

Published

2024-08-09

How to Cite

[1]
Supernak, G. 2024. Knowledge management in the Independent Students’ Union. Gardens of Science and Arts. 14, 14 (Aug. 2024), 103–114. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2024.103.114.