Motyw szaleństwa w kulturze popularnej
Słowa kluczowe:
szaleństwo, kultura popularna, popkultura, film, choroba psychiczna, gry komputerowe, nowe media, eksperyment Rosenhana, Far Cry 3Abstrakt
Teza: Głównym celem artykułu jest przedstawienie i analiza sposobów przedstawienia zjawiska szaleństwa w kulturze popularnej.
Omówione koncepcje: Wyróżniłem dwa częste sposoby obrazowania szaleństwa w dziełach kultury popularnej: rozumienia szaleństwa jako niedopasowanie społeczne oraz wykluczenie społeczne. Zasygnalizowałem, że gry komputerowe są i powinny być ważnym celem badań. Oprócz tego dokonuję rozróżnienia terminów „chory psychicznie” i „szalony”.
Wnioski: Nie istnieją oczywiste kryteria, pozwalające na scharakteryzowanie czym jest motyw szaleństwa w popkulturze, mimo to da się wyodrębnić najczęstsze sposoby przedstawiania tego zjawiska. Gry to medium prężnie rozwijające się, w którym tematyka szaleństwa jest silnie obecna.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2017-07-16
Jak cytować
[1]
Skorupski-Cymbaluk, J. 2017. Motyw szaleństwa w kulturze popularnej. Ogrody Nauk i Sztuk. 7, 7 (lip. 2017), 397–404.
Numer
Dział
EKSPRESJA