Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372Abstrakt
Aktualnym światowym standardem i celem reform w zakresie edukacji osób o specjalnych potrzebach, wyznaczanym przez międzynarodowe organizacje takie jak UNESCO, jest umożliwianie im korzystania z wysokiej jakości kształcenia w ramach szkół rejonowych. Celem artykułu jest naświetlenie podstawowych różnic pomiędzy edukacją włączającą a integracyjną, która często jest błędnie utożsamiana z tą pierwszą, pozostającą bliżej form segregacyjnych. Analiza przeprowadzona została w oparciu o akty prawne regulujące kształt – aspirującego do miana włączającego – polskiego systemu edukacyjnego.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2020-02-07
Jak cytować
[1]
Antonik, A. 2020. Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 367–372. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372.
Numer
Dział
DYNAMIKA