Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń

Autor

  • Aleksandra Antonik Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372

Abstrakt

Aktualnym światowym standardem i celem reform w zakresie edukacji osób o specjalnych potrzebach, wyznaczanym przez międzynarodowe organizacje takie jak UNESCO, jest umożliwianie im korzystania z wysokiej jakości kształcenia w ramach szkół rejonowych. Celem artykułu jest naświetlenie podstawowych różnic pomiędzy edukacją włączającą a integracyjną, która często jest błędnie utożsamiana z tą pierwszą, pozostającą bliżej form segregacyjnych. Analiza przeprowadzona została w oparciu o akty prawne regulujące kształt –  aspirującego do miana włączającego – polskiego systemu edukacyjnego.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-07

Jak cytować

[1]
Antonik, A. 2020. Edukacja włączająca i integracyjna. O pozornej tożsamości znaczeń. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 367–372. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.367.372.