Miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej bolszewików (1917-1931)
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2015.245.252Abstrakt
W artykule określone zostało miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej władz bolszewickich. Ustalono przyczyny dążenia komunistów do gruntownego przebudowania systemu nauczania w Rosji bolszewickiej oraz metod wcielania w życie nowych ideologicznych wykładni. W artykule tym przeanalizowano zmiany w obrębie sposobu postrzegania i przedstawiania historii, tematów podejmowanych przez badaczy, jak i samej formy narracji historycznej.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2020-02-05
Jak cytować
[1]
Sobol, A. 2020. Miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej bolszewików (1917-1931). Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 245–252. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.245.252.
Numer
Dział
DOŚWIADCZENIE