Miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej bolszewików (1917-1931)

Autor

  • Alina Sobol Instytut Europy Środkowo-Wschodniej Ul. Niecała 5, Lublin Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II Aleje Racławickie 14, 20-950 Lublin

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.245.252

Abstrakt

W artykule określone zostało miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej władz bolszewickich. Ustalono przyczyny dążenia komunistów do gruntownego przebudowania systemu nauczania w Rosji bolszewickiej oraz metod wcielania w życie nowych ideologicznych wykładni. W artykule tym przeanalizowano zmiany w obrębie sposobu postrzegania i przedstawiania historii, tematów podejmowanych przez badaczy, jak i samej formy narracji historycznej.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-05

Jak cytować

[1]
Sobol, A. 2020. Miejsce nauki historycznej w perspektywie ideologicznej bolszewików (1917-1931). Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 245–252. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.245.252.

Numer

Dział

DOŚWIADCZENIE