Zarządzanie wiedzą w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów

Autor

  • Gabriela Supernak Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytet Wrocławski, ul. J. Wł. Dawida 1, 50-527 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2024.103.114

Słowa kluczowe:

NZS, Niezależne Zrzeszenie Studentów, organizacja studencka, przekazywanie wiedzy

Abstrakt

Cel. Artykuł ma na celu pokazać, w jaki sposób przekazywana i zarządzana jest wiedza w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów.

Omówione koncepcje. Opisywany w artykule, model konwersji wiedzy 4 Ba Nonaki został pokazany na przykładzie działania w organizacji studenckiej NZS. Przepływ informacji na poszczególnych stopniach obrazuje przekazywanie wiedzy. To innowacyjny zapis tego, co działa na co dzień, obrany w słowa i koncepcje. By lepiej zrozumieć funkcjonowanie Niezależnego Zrzeszenia Studentów została przedstawiona historia jego powstania, jako wprowadzenie do działalności organizacji oraz struktura.

Wyniki i wnioski. Zarządzanie wiedzą jest ważnym aspektem szybko rozwijającego się świata. Opisanie kwestii związanych z przekazywaniem wiedzy w NZS-ie da możliwość spojrzenia na nie oraz analizy przepływu wiedzy w organizacji.

Wartość poznawcza. W artykule przedstawiono proces przekazywania wiedzy, który do tej pory nie był analizowany. Dzieje on się w każdej komórce Niezależnego Zrzeszenia Studentów. Przekazanie tego, z czym wiele studentów będących w organizacji spotyka się na co dzień, może pomóc we wprowadzeniu innowacyjnych rozwiązań, które usprawnią sposób magazynowania i przekazywania wiedzy.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Biogram autora

Gabriela Supernak - Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytet Wrocławski, ul. J. Wł. Dawida 1, 50-527 Wrocław

Studentka pedagogiki na specjalności Edukacja Dorosłych i Marketing Społeczny. Aktywna działaczka Niezależnego Zrzeszenia Studentów, koordynowała m.in. studencki program stypendialny Studencki Nobel 2023.

Bibliografia

Chmielewska-Muciek, Dorota. (2013) Geneza koncepcji zarządzania wiedzą, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio H, Oeconomia, 47/2, 35-44

Jashapara, A. (2006), Zarządzanie wiedzą. Zintegrowane podejście, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Fazlagić, J. (2014), Innowacyjne zarządzanie wiedzą. Difin

Karaś, E. & Piasecka-Głuszak, A., (2013), Zarządzanie wiedzą – dlaczego tak ważne?, Nauki o zarządzaniu, 4(17), 45-60

Kozłowski, T. (2022), Młoda „Solidarność” https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/niezalezne-zrzeszenie-s/74429,Mloda-Solidarnosc.html

Koźmiński, A. (2012), Zarządzanie wiedzą, Oficyna

Michał, (2013, 17 grudnia), Historia, Niezależne Zrzeszenie Studentów Szkoły Głównej Handlowej, https://nzssgh.pl/2013/12/17/historia/

Mikuła, B. (2007). Od strategicznego do operacyjnego zarządzania wiedzą. W K. Leja i A. Szuwarzyński (red.), Zarządzanie wiedzą. Wybrane problemy, praca zbiorowa. Politechnika Gdańska, s. 27-47

Sankowska, A. (2011), Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrz organizacyjna. Difin

Sztompka, P. (2007). Idea zaufania, Zaufanie fundament społeczeństwa. Znak

Pobrania

Opublikowane

2024-08-09

Jak cytować

[1]
Supernak, G. 2024. Zarządzanie wiedzą w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów. Ogrody Nauk i Sztuk. 14, 14 (sie. 2024), 103–114. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2024.103.114.