Analiza fotograficznego medium w cyklu autoportretów Pawła Żaka pt. Bliski znajomy

Autor

  • Anna Mazela Akademia Ignatianum w Krakowie Mikołaja Kopernika 26, Kraków

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.633.638

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza cyklu fotografi i Pawła Żaka pt. Bliski znajomy, a dzięki temu odkrycie również istoty fotografii  i jako fenomenu kulturowego. P. Żak jest artystą, któremu dokumentalizm fotografi i nie wystarcza, używa więc metafory zwierciadła do ukazania gry, jaka toczy się między osobą i jej lustrzanym odbiciem, a także między poszczególnymi zdjęciami. Cały cykl z 2004 r. stanowi metaforę wewnętrznego dialogu człowieka z samym sobą, opowieść o ludziach w ogóle, a także o artyście i jego narzędziu – fotografii.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-15

Jak cytować

[1]
Mazela, A. 2020. Analiza fotograficznego medium w cyklu autoportretów Pawła Żaka pt. Bliski znajomy. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 633–638. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.633.638.