Przeszłość (re)konstruowana. Edukacja historyczna w muzeum narracyjnym
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2014.297.305Abstract
Ponieważ zadaniem muzeów narracyjnych jest upowszechnianie starannie wypracowanych interpretacji historii, edukacja muzealna stanowi element w immanentny sposób wpisany w ich funkcjonowanie. Choć jest działalnością o doniosłym znaczeniu społecznym, wychowawczym i etycznym, sprzyja zniekształcaniu wiedzy historycznej. Artykuł odsłania przyczyny tych deformacji: wpływ historii, pamięci kulturowej, ideologii, ustaleń dydaktycznych i psychologicznych, polityki historycznej państwa, zaplecza fi nansowego i infrastrukturalnego placówki oraz jednostkowych predyspozycji, wiedzy i poglądów edukatora.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-02-14
How to Cite
[1]
Sobczyk, U. 2020. Przeszłość (re)konstruowana. Edukacja historyczna w muzeum narracyjnym. Gardens of Science and Arts. 4, 4 (Feb. 2020), 297–305. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.297.305.
Issue
Section
DOŚWIADCZENIE