Jaka szkoła, taki nauczyciel, czyli narodowościowe konteksty pracy nauczyciela ludowego w Galicji drugiej połowy XIX i początku XX wieku
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2015.235.244Abstract
Fach nauczyciela ludowego rozpatruje się w kontekście wymogów ruchu narodowego na tle zaostrzenia stosunków polsko-ukraińskich w Galicji w drugiej połowie ХІХ i na początku ХХ w. Nauczyciele szkół ludowych, jako najniższe ogniwo warstwy inteligenckiej, zobowiązywali się do bycia działaczami ruchu narodowego i do wykonywania funkcji pośredników między szerokimi warstwami społeczeństwa a intelektualną elitą kraju. Te obowiązki często przeczyły zawodowej funkcji nauczyciela.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-02-05
How to Cite
[1]
Varanytsya, A. 2020. Jaka szkoła, taki nauczyciel, czyli narodowościowe konteksty pracy nauczyciela ludowego w Galicji drugiej połowy XIX i początku XX wieku. Gardens of Science and Arts. 5, 5 (Feb. 2020), 235–244. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.235.244.
Issue
Section
DOŚWIADCZENIE