Modern management in public administration
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2018.405.412Keywords:
zarządzanie, administracja publiczna, public relations, management, public administration, public relationsAbstract
The purpose of this article is to attempt to find and find the best management model in Polish public administration.
The research was devoted to the satisfaction of customers and employees of the City of Krakow Office were carried out in nineteen service points of eleven faculties of the City of Krakow. The number of completed questionnaires is eight hundred thirty, consisted of ten closed questions, four open questions and six questions on the score sheet. The average duration of one study is six minutes. Overall, the study lasted two weeks.
The results indicated slight differences in the assessment of the employees and clients surveyed. The office is perceived well by the two groups participating in the survey, but the clients rate the aspects examined above than the employees.
The study shows that the internal environment of an organization needs efficient management and constant motivation to assess highly the organization in which the officials work. Customers are satisfied with the ongoing changes in the state administration.
Downloads
References
World Bank. (2000). Attacking Poverty. World Development Report 2000/2001. Washington: World Bank [Bank Światowy].
Cenker, E. (2002). Public relations. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
Chmielewski, Z. K. (2015). Public relations i polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Griffin, R. (2002). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kaczmarek, W. (2014). Ewolucja zarządzania organizacjami. W: S. Sirko, Zarządzanie organizacjami publicznymi (ss. 35-44). Warszawa: Akademia Obrony Narodowej.
Nogalski, B. K. (2015). Zmiany Strukyuralne w administracji publiczne - podejście procesowe. W: K. S. Krukowski, Zarządzanie publiczne. Teoria i praktyka w polskich organizacjach (ss. 14-37). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazuskiego.
Raczkowski, K. (2015). Zarządzanie publiczne. Teoria i Praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.
Snarska, M. (2009). Public relations instytucji publicznych na przykładzie niemieckich miast. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Walczak, R. (2014). Podstawy zarządzania projektami. Warszawa: Difin.