Reforma szkolnictwa zawodowego po 1989 r. na przykładzie Zespołu Szkół Tekstylno-Handlowych w Żaganiu
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2014.463.469Abstrakt
W artykule autorka krótko przedstawiła historię szkolnictwa zawodowego, pierwszych jej prób reform w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Z uwzględnieniem sytuacji polityczno-gospodarczej na Ziemiach Zachodnich po drugiej wojnie światowej, na przykładzie konkretnej placówki oświatowej, szkoły średniej o profi lu zawodowym – Zespołu Szkół Tekstylno-Handlowych w Żaganiu autorka krótko scharakteryzowała historię placówki wraz z kierunkami kształcenia oraz unaoczniła jak przemiany gospodarczo-polityczne roku 1989 wpłynęły na funkcjonowanie szkoły o profilu włókienniczym. Na koniec opisała jakie działania zostały podjęte przez władze polityczne, oświatowe, aby profi l kształcenia szkoły był adekwatny do możliwości gospodarczych Żagania.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2020-02-14
Jak cytować
[1]
Śliwak, K. 2020. Reforma szkolnictwa zawodowego po 1989 r. na przykładzie Zespołu Szkół Tekstylno-Handlowych w Żaganiu. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 463–469. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.463.469.
Numer
Dział
DYNAMIKA