Poradnictwo zawodowe w szkołach w okresie dwudziestolecia międzywojennego

Autor

  • Małgorzata Kozłowska Uniwersytet Wrocławski Pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.337.341

Abstrakt

Temat poradnictwa zawodowego na terenie szkół w II Rzeczpospolitej pozostaje wciąż bardzo słabo zbadany. Można wskazać na niewielką liczbę prac poruszających tą problematykę. Celem niniejszego artykułu jest zobrazowanie głównych działań, stosowanych metod i technik oraz wiodących zadań i ról podmiotów pracujących w obszarze poradnictwa zawodowego na terenie szkół w interesującym badacza momencie historycznym. Szczególny akcent w artykule jest położony na funkcję lekarza, psychologa szkolnego oraz nauczyciela. Istotne będzie także prześledzenie zasadniczych nurtów i idei, które wpływały na kształt poradnictwa zawodowego na terenie szkół.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-14

Jak cytować

[1]
Kozłowska, M. 2020. Poradnictwo zawodowe w szkołach w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 337–341. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.337.341.

Numer

Dział

DOŚWIADCZENIE