Przeszłość (re)konstruowana. Edukacja historyczna w muzeum narracyjnym
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2014.297.305Abstrakt
Ponieważ zadaniem muzeów narracyjnych jest upowszechnianie starannie wypracowanych interpretacji historii, edukacja muzealna stanowi element w immanentny sposób wpisany w ich funkcjonowanie. Choć jest działalnością o doniosłym znaczeniu społecznym, wychowawczym i etycznym, sprzyja zniekształcaniu wiedzy historycznej. Artykuł odsłania przyczyny tych deformacji: wpływ historii, pamięci kulturowej, ideologii, ustaleń dydaktycznych i psychologicznych, polityki historycznej państwa, zaplecza fi nansowego i infrastrukturalnego placówki oraz jednostkowych predyspozycji, wiedzy i poglądów edukatora.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2020-02-14
Jak cytować
[1]
Sobczyk, U. 2020. Przeszłość (re)konstruowana. Edukacja historyczna w muzeum narracyjnym. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 297–305. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.297.305.
Numer
Dział
DOŚWIADCZENIE