Przeszłość (re)konstruowana. Edukacja historyczna w muzeum narracyjnym

Autor

  • Urszula Sobczyk Uniwersytet Jagielloński w Krakowie ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.297.305

Abstrakt

Ponieważ zadaniem muzeów narracyjnych jest upowszechnianie starannie wypracowanych interpretacji historii, edukacja muzealna stanowi element w immanentny sposób wpisany w ich funkcjonowanie. Choć jest działalnością o doniosłym znaczeniu społecznym, wychowawczym i etycznym, sprzyja zniekształcaniu wiedzy historycznej. Artykuł odsłania przyczyny tych deformacji: wpływ historii, pamięci kulturowej, ideologii, ustaleń dydaktycznych i psychologicznych, polityki historycznej państwa, zaplecza fi nansowego i infrastrukturalnego placówki oraz jednostkowych predyspozycji, wiedzy i poglądów edukatora.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-14

Jak cytować

[1]
Sobczyk, U. 2020. Przeszłość (re)konstruowana. Edukacja historyczna w muzeum narracyjnym. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 297–305. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.297.305.

Numer

Dział

DOŚWIADCZENIE