Przejawy okulocentryzmu we współczesnych mediach

Autor

  • Dobrochna Grabiec Uniwersytet Jagielloński ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.62.68

Abstrakt

Wszechobecne obrazy zdominowały współczesną rzeczywistość, a przestrzeń medialna zdaje się być tego najlepszym dowodem. Przejawy okulocentryzmu spotykamy na każdym kroku – czytając gazety, przeglądając strony internetowe i prywatne blogi trafiamy na obszerne fotorelacje i sesje zdjęciowe.  Kierowców „atakują” bilboardy, pasażerów linii miejskich reklamy na przystankach. I nawet w domowym zaciszu, mimowolnie przeglądamy tysiące zdjęć udostępnionych przez innych na portalach społecznościowych.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-09

Jak cytować

[1]
Grabiec, D. 2020. Przejawy okulocentryzmu we współczesnych mediach. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 62–68. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.62.68.