Teoria edukacji Floriana Bochwica. Szkic z zakresu historii kultury

Autor

  • Wojciech Puchta Uniwersytet Wrocławski, pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.23.28

Abstrakt

W artykule referuję poglądy na edukację Floriana Bochwica, mało znanego polskiego filozofa żyjącego w XIX w.. Właściwa edukacja opierać się miała według niego nie tylko na zdobywaniu wiedzy i umiejętności, ale przede wszystkim na moralnym doskonaleniu jednostki, której celem jest bycie pożyteczną dla społeczeństwa oraz życie podług wartości religijnych. Kulturową tożsamość F. Bochwica wyznaczała jego pozycja społeczna – z jednej strony był on kontynuatorem tradycji sarmackiej, z drugiej – przedstawicielem polskiej inteligencji prowincjonalnej.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-09

Jak cytować

[1]
Puchta, W. 2020. Teoria edukacji Floriana Bochwica. Szkic z zakresu historii kultury. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 23–28. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.23.28.