Czy fenomenologia wystarczy? Pogranicza abstrakcjonizmu na przykładzie twórczości Marty Tomczyk

Autor

  • Magdalena Maria Jaroń Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ul. Jagiellońska 1, 85-067 Bydgoszcz

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.586.593

Abstrakt

Niniejszy artykuł stanowi próbę krytycznego zmierzenia komplementarności fenomenologii (nie tylko w ujęciu lévinasowskim) i możliwości jej wykorzystania podczas odkrywania  i badania wyjątkowych dzieł, którymi współczesną kulturę obdarza Marta Tomczyk. Artystka, dokonując szczerej autowiwisekcji w jednym ze swoich cyklów obrazów, zaprasza odbiorcę do spotkania z Innym. Należy jednak zadać pytanie: czy fenomenologia Lévinasa, opowiadająca o spotkaniach i poznawaniu Innego, będąca tą fenomenologią, która wychodzi poza ramy Husserlowskiego myślenia, jest wystarczająca?

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-08

Jak cytować

[1]
Jaroń, M.M. 2020. Czy fenomenologia wystarczy? Pogranicza abstrakcjonizmu na przykładzie twórczości Marty Tomczyk. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 586–593. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.586.593.