Kino beur jako wyraz przemian społeczno-kulturalnych we Francji

Autor

  • Agata Pośpieszyńska Uniwersytet Łódzki, Ul . Narutowicza 65, 90-131 Łódź

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.571.576

Abstrakt

Zmiany ustrojowe w Polsce po zakończeniu drugiej wojny światowej przyniosły nie tylko przekształcenia dotychczasowej sytuacji wewnętrznej. Polska zyskała także nowych sojuszników, dobieranych wobec ideologicznego klucza. Interesująca wydaje się kwestia, w jaki sposób komunistyczna propaganda przedstawiała w oficjalnych przekazach nowych, pozaeuropejskich sojuszników, na temat których wiedza była z całą pewnością bardzo ograniczona. Szczególnie reprezentatywna dla tego grona jest Korea Północna, której – za sprawą toczącej się w latach 1950-1953 wojny koreańskiej – propaganda poświęcała szczególnie dużo uwagi, zwłaszcza w swoim podstawowym środku przekazu, jakim była funkcjonująca już od 1944 r. Polska Kronika Filmowa. Celem artykułu jest – poprzez analizę kronik poświęconych tematyce koreańskiej – pokazanie, w jaki sposób propaganda starała się tworzyć obraz nowego i nieznanego sojusznika, by uczynić go bliskim sprawy polskiej.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-08

Jak cytować

[1]
Pośpieszyńska, A. 2020. Kino beur jako wyraz przemian społeczno-kulturalnych we Francji. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 571–576. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.571.576.