Historia i analiza treści pięciu chińskich drzeworytów noworocznych przedstawiających kobiety z dziećmi, z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, pochodzących z warsztatu Dai Lianzeng z Yangliuqing

Autor

  • Diana Długosz-Jasińska Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 37, 00-379 Warszawa

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2015.552.561

Abstrakt

Praca dotyczy sześciu drzeworytów chińskich ze zbiorów Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Odbitki są przykładem chińskiej sztuki ludowej, jaką są obrazki noworoczne (nianhua), pochodzą z warsztatu Wschodzącego Słońca rodziny Dai. Artykuł prezentuje historię dzieł oraz pomieszczenia, w którym były eksponowane odbitki. Wprowadzając temat drzeworytów noworocznych, poddano szczegółowej analizie treści przedstawień odbitek.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-08

Jak cytować

[1]
Długosz-Jasińska, D. 2020. Historia i analiza treści pięciu chińskich drzeworytów noworocznych przedstawiających kobiety z dziećmi, z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, pochodzących z warsztatu Dai Lianzeng z Yangliuqing. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 552–561. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.552.561.