Jaka szkoła, taki nauczyciel, czyli narodowościowe konteksty pracy nauczyciela ludowego w Galicji drugiej połowy XIX i początku XX wieku
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2015.235.244Abstrakt
Fach nauczyciela ludowego rozpatruje się w kontekście wymogów ruchu narodowego na tle zaostrzenia stosunków polsko-ukraińskich w Galicji w drugiej połowie ХІХ i na początku ХХ w. Nauczyciele szkół ludowych, jako najniższe ogniwo warstwy inteligenckiej, zobowiązywali się do bycia działaczami ruchu narodowego i do wykonywania funkcji pośredników między szerokimi warstwami społeczeństwa a intelektualną elitą kraju. Te obowiązki często przeczyły zawodowej funkcji nauczyciela.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2020-02-05
Jak cytować
[1]
Varanytsya, A. 2020. Jaka szkoła, taki nauczyciel, czyli narodowościowe konteksty pracy nauczyciela ludowego w Galicji drugiej połowy XIX i początku XX wieku. Ogrody Nauk i Sztuk. 5, 5 (luty 2020), 235–244. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2015.235.244.
Numer
Dział
DOŚWIADCZENIE