Nowoczesne zarządzanie w administracji publicznej

Autor

  • Malwina Kostrzewska-Obertaniec Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Wydział Politologii Ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2018.405.412

Słowa kluczowe:

zarządzanie, administracja publiczna, public relations, management, public administration, public relations

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest próba zbadania i znalezienia najlepszego modelu zarządzania w polskiej administracji publicznej.

Badania były poświęcone satysfakcji klientów i pracowników Urzędu Miasta Krakowa. Zostały przeprowadzone w dziewiętnastu punktach obsługi jedenastu wydziałów Urzędu Miasta Krakowa. Ilość wypełnionych ankiet wynosi osiemset trzydzieści, składała się z dziesięciu pytań zamkniętych, czterech otwartych i sześciu pytań znajdujących się w metryczce. Średni czas trwania jednego badania to sześć minut. Ogółem badania trwały dwa tygodnie.

Wyniki wskazały na nieznaczne różnice w ocenie u badanych pracowników i klientów. Urząd postrzegany jest dobrze przez dwie grupy uczestniczące w ankiecie, lecz klienci oceniają badane aspekty wyżej niż pracownicy.

Badanie ukazuje, że środowisko wewnętrzne danej organizacji potrzebuje sprawnego zarządzania i ciągłego motywowania do tego, aby wysoko oceniać organizację w której pracują urzędnicy. Klienci usatysfakcjonowani są zachodzącymi zmianami w administracji państwowej.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Biogram autora

Malwina Kostrzewska-Obertaniec - Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Wydział Politologii Ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków, Polska

Doktorantka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Nauki o Polityce.

Zainteresowania naukowe dotyczące zarządzania w administracji publicznej i Public Relations oraz zaufania społecznego względem przedstawicieli elit.

Bibliografia

World Bank. (2000). Attacking Poverty. World Development Report 2000/2001. Washington: World Bank [Bank Światowy].

Cenker, E. (2002). Public relations. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.

Chmielewski, Z. K. (2015). Public relations i polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Griffin, R. (2002). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kaczmarek, W. (2014). Ewolucja zarządzania organizacjami. W: S. Sirko, Zarządzanie organizacjami publicznymi (ss. 35-44). Warszawa: Akademia Obrony Narodowej.

Nogalski, B. K. (2015). Zmiany Strukyuralne w administracji publiczne - podejście procesowe. W: K. S. Krukowski, Zarządzanie publiczne. Teoria i praktyka w polskich organizacjach (ss. 14-37). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazuskiego.

Raczkowski, K. (2015). Zarządzanie publiczne. Teoria i Praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Snarska, M. (2009). Public relations instytucji publicznych na przykładzie niemieckich miast. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Walczak, R. (2014). Podstawy zarządzania projektami. Warszawa: Difin.

Pobrania

Opublikowane

2018-07-23

Jak cytować

[1]
Kostrzewska-Obertaniec, M. 2018. Nowoczesne zarządzanie w administracji publicznej. Ogrody Nauk i Sztuk. 8, (lip. 2018), 405–412. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2018.405.412.