Protestancka etyka pracy w zawodzie nauczyciela akademickiego
DOI:
https://doi.org/10.15503/onis2013.96.108Abstrakt
Artykuł ten dotyczy etyki pracy w zawodzie nauczyciela akademickiego. Swoje rozważania prowadzę w oparciu o dwie główne teorie: protestanckiej etyki pracy Maxa Webera oraz jej adaptacji do środowiska akademickiego Roberta Mertona. Omawiam je w polskim kontekście kształtowania się etosu akademickiego, przywołując prace Dietricha Bonhoeff era oraz wartości fundamentalne dla protestanckiego etosu pracy czyli uczciwości, rzetelności i pracowitości w ich religijnym oraz pozareligij nym wymiarze. Na tym tle podejmę próbę przeglądu obszarów zagrożeń i wypaczeń w szeregach polskiej kadry akademickiej wskazując kategorię odpowiedzialności jako kluczową w budowaniu etosu akademickiego.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Pobrania
Opublikowane
2020-02-15
Jak cytować
[1]
Kucharska, A.M. 2020. Protestancka etyka pracy w zawodzie nauczyciela akademickiego. Ogrody Nauk i Sztuk. 3, 3 (luty 2020), 96–108. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2013.96.108.
Numer
Dział
TRANSGRESJA