Estetyzacja codzienności w programie poradniczym dotyczącym wyglądu Chcę być piękna – perspektywa krytyczna

Autor

  • Kaja Koronkiewicz Uniwersytet Wrocławski Pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.664.677

Abstrakt

Człowiek niemalże od zawsze poddawał ciało różnym reżimom, mającym uczynić je bardziej atrakcyjnym. Wszechobecne dążenie do piękna jest zjawiskiem socjologicznym, którego nie można bagatelizować. Jego natarczywa obecność w środkach masowego przekazu stała się bodźcem do przeprowadzenia analizy reality show Chcę być piękna. Artykuł przedstawia model kobiecości propagowany przez telewizję. Ukazuje jaki przekaz socjalizacyjny udostępniany jest młodym, stosunkowo mało krytycznym odbiorcom. Prezentuje zależność między modyfi kowaniem wizerunku a świadomym konstruowaniem tożsamości.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-15

Jak cytować

[1]
Koronkiewicz, K. 2020. Estetyzacja codzienności w programie poradniczym dotyczącym wyglądu Chcę być piękna – perspektywa krytyczna. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 664–677. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.664.677.