Problematyka odbioru dzieła sztuki – na przykładzie twórczości Hansa Bellmera

Autor

  • Tobiasz Trawiński Uniwersytet Wrocławski Pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2014.603.609

Abstrakt

Tekst proponuje rozumienie dzieła sztuki jako bytu, istniejącego w stanie abjectu. Dzięki możliwości bycia w stanie pomiędzy, odbiorca może tworzyć swoją tożsamość. Krystalizuje ją dzięki dostrzeganiu w dziele swojego imago. Przez zjawisko Aha-Erlebnis potrafi zidentyfi kować się z dziełem, które staje się swoistym lustrem ego adresata. Problematyka, którą podejmuje autor, będzie egzemplifi kowana na przykładzie „Lalek” Hansa Bellmera, które poprzez swoją formę wpisują się w myśl abjectu Julii Kristevy.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-15

Jak cytować

[1]
Trawiński, T. 2020. Problematyka odbioru dzieła sztuki – na przykładzie twórczości Hansa Bellmera. Ogrody Nauk i Sztuk. 4, 4 (luty 2020), 603–609. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2014.603.609.