Kultura filmowa jako przestrzeń uczenia się

Autor

  • Agata Natalia Chmielarz Instytut Pedagogiki,Uniwersytet Wrocławski, pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław

Słowa kluczowe:

film, kultura filmowa, edukacja filmowa, kultura popularna, edukacja nieformalna, edukacja pozaformalna, edukacja kulturalna, media w edukacji

Abstrakt

Teza: Głównym założeniem artykułu jest fakt, że kultura filmowa, jako część kultury popularnej jest przestrzenią wielu szans edukacyjnych i socjalizacyjnych.

Omówione koncepcje: W artykule dokonałam rozróżnienia terminów „kultura popularna” i „kultura masowa” oraz scharakteryzowałam je jako przestrzeń uczenia się i socjalizacji. Przetoczyłam koncepcje sztuki filmowej, jako jednego z mediów masowych i opisałam tego konsekwencję. W końcu przeanalizowałam jak może wyglądać edukacyjny odbiór sztuki filmowej.

Wnioski: Przetaczane przeze mnie w artykule koncepcje jasno dowodzą zasadności traktowania zarówno kultury popularnej, jak i kultury filmowej, jako pełnoprawnej i niezwykle atrakcyjnej przestrzeni uczenia się.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Biogram autora

Agata Natalia Chmielarz - Instytut Pedagogiki,Uniwersytet Wrocławski, pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław

studentka

Pobrania

Opublikowane

2017-07-16

Jak cytować

[1]
Chmielarz, A.N. 2017. Kultura filmowa jako przestrzeń uczenia się. Ogrody Nauk i Sztuk. 7, 7 (lip. 2017), 213–221.

Numer

Dział

DOŚWIADCZENIE