Motywacyjne i poznawcze zniekształcenia pamięci. Pamięć wyników edukacyjnych

Autor

  • Aleksandra Krogulska Uniwersytet Jagielloński
  • Krystian Barzykowski Uniwersytet Jagielloński

DOI:

https://doi.org/10.15503/onis2013.209.224

Abstrakt

Jedno z obserwowanych w literaturze naukowej zniekształceń dotyczy pamiętania osiągnięć edukacyjnych. Zauważono, że wśród uczniów i studentów występuje tendencja do podawania wyniku lepszego niż ten, który otrzymali. Przeprowadzone przez nas badania miały sprawdzić, czy tendencja do podawania wyników lepszych niż w rzeczywistości będzie się wiązała z postrzeganiem sytuacji ich otrzymania na wymiarze: sprzyjająca – niesprzyjająca w ujawnieniu się indywidulanej wiedzy i zdolności. Uzyskane przez nas wyniki, nie dały jednak jednoznacznych rezultatów i wskazują na potrzebę dalszych badań.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Pobrania

Opublikowane

2020-02-17

Jak cytować

[1]
Krogulska, A. i Barzykowski, K. 2020. Motywacyjne i poznawcze zniekształcenia pamięci. Pamięć wyników edukacyjnych. Ogrody Nauk i Sztuk. 3, 3 (luty 2020), 209–224. DOI:https://doi.org/10.15503/onis2013.209.224.